Abang and Adik are angels of Encik Kamil and Cik Puan Kamil.

Thursday, July 30, 2009

Anak ku yang skema.

Last Friday Umar informed me that the next day, which is a Saturday is Hari Alam Sekitar. He said, ada petandingan melukis dengan tema Hari Alam Sekitar, Mummy. Sebijik-sebijik, okay ?

And then he added,

“Cikgu kata sesiapa yang berminat sila hadir ke sekolah esok pukul 8 pagi… Err… Mummy, saya berminat untuk menyer…ta..i…”

What did Mummy do ? Mummy bantai gelak. Hahahaha. Kah Kah Kah pun ada. HoOhOOOOO ada. I remember there was He he he he even.


He just looked at me, wondering where did he go wrong. Sian anak Mummy. But there was tema, then berminat then…. Tolong ! Tolong !

And I complained his BM is atrocious. Takdak support langsung dari mak yang ini. But I have always liked a good laugh. Nasib baik dia tak selitkan hebat somewhere in the sentences kalau dak perut aku mesti pecah punya.

Mummy should have said, “Baguslah, anak ku. Kita sepatutnya sentiasa aktif menyertai acara-acara di sekolah kerana ia dapat mengeratkan perhubungan dengan kawan-kawan dan menjadikan kita lebih matang. Mummy sungguh berbangga dengan Umar. Tidak sia-sia Mummy melahirkan anak yang sungguh rajin macam Umar ni…”

Warrghhhh ha ha ha ha !

Now I sound bad.
Anyway a few minutes after that I did feel bad because I have an amazing boy, really. Really, Mummy should be more supportive.

Esya and Yana were with us that Friday. They were figthing over a toy and Mummy just let them. Then when it started to get a wee bit serious, Mummy opened up her mouth, “Girls… what is the problem here ?” Had wanted to say some more but my son interjected, “Mum… Let me handle this..” with his palm raised.

“Adik-adik, please compromise okay ? I need you guys to compromise. Mummy is tired so please don’t make noise. Esya bagi Yana main sekejap, ye (tone lower, kinder and sweeter…) after 5 minutes it is your turn, okay (eyes blinking rapidly, smiling kindly…) ?

I held my breath, waiting for Esya’s reaction. I saw her defiant folded arms and 1 mile pout.

“Okaylah !” After like a minute of silence, Esya said it angrily and threw the toy away. Ana happy dapat toy dulu.

He he…. My little lad….

4 comments:

liadevega said...

Hahahaa...
Now, I wonder, mana datangnya Umar ni..? Betul ke anak you ni Ala? Or you kidnap dia kat mana2 in UK dulu?

Cik Puan Kamil said...

Wei muka sebijik muka aku... kalau aku kidnap pun aku kidnap from my twin ! Keh keh

Norliana Abdul Rahman said...

hang gelak la myra.. elok la dok cakap melayu skema.. kot2 satgi dia pi bantai cakap indon.. baru hang terkejung kat situ..hahahhah happened to me once, while driving.. balqis cakap 'jelek'.. uihhh.. sib baik aku tak brek emergency tuh!!!

Cik Puan Kamil said...

Keh keh.. comel... Jelek...